Gumi centírozás Budapest, 21.kerület (XXI.kerület)

A kerék centírozásának fontossága legjobban a centírozás hiányán keresztül lehet érzékelni. Ha az abroncs nem megfelelően van kiegyensúlyozva, akkor egy bizonyos sebességnél és az felett a jármű rázkódása érzékelhető.

Problémák nem megfelelő centírozás esetén:

  • az abroncsok idő előtti és szabálytalan kopása
  • az autó felfüggesztésének szükségtelen kopása

A kiegyensúlyozatlanság esetei:

  • Statikus: a gumiabroncs gyártási hibájából adódik elsősorban. A keletkezett tömegtöbblet vagy hiány a gumiabroncs súlypontját párhuzamosan eltolja a tengely középvonalától. Ennek hatása, hogy a tapadás a pattogás miatt nem egyenletes és csökken a keréken átvihető vonóerő is.
  • “Kvázi” statikus: ha ilyen állapotban van a kerék, akkor a súlyponti tehetetlenségi főtengely és a forgástengely metszi egymást, de nem a súlypontban. Forgatás nélkül is észlelhető, mivel látszólag statikus, ez a fajta kiegyensúlyozatlanság.
  • Nyomaték: akkor van szó nyomaték-kiegyensúlyozatlanságról, ha a kerék súlyponti tehetetlenségi főtengelye és a forgástengely a súlypontban metszi egymást. Ezt a fajta kiegyensúlyozatlanságot, csak forgás közben észlelhetjük.
  • Dinamikus: a forgástengely és a kerék súlyponti tehetetlenségi főtengelye kitérők. A kerék kiegyensúlyozatlanságát két különböző síkban fekvő eredő centrifugális erő hozza létre.