Gumiszerelés Budapest, 21. kerület (XXI. kerület, Csepel) közelében

A műhelyünkben számos  új és használt gumiabroncs közül válogathat, legyen szó téli, nyári, vagy négyévszakos gumiabroncsról. Kollégáink szívesen segítenek Önnek a legmegfelelőbb gumiabroncs kiválasztásában!

Gumiszerelés Budapest, 21. kerület (XXI. kerület, Csepel) közelében

Centírozás

A kerék centírozásának fontosságát legjobban a centírozás hiányán keresztül lehet érzékelni. Amennyiben azabroncs nem megfelelően van kiegyensúlyozva, úgy egy bizonyos sebesség elérésekor, illetve felette a jármű érezhető rázkódását okozza.

Ez több problémához is vezethet, úgy mint az abroncsok idő előtti és szabálytalan kopását, valamint a jármű felfüggesztésének szükségtelen kopását idézi elő.

A gumiabroncsok kiegyensúlyozottságát a rezgés első jeleinek megjelenésekor ellenőrizni kell!

A gumi szerelésekor, amikor az abroncs a felnire kerül, annak az esélye, hogy a szerelvény sugárirányú és oldalirányú középpontjának súlyeloszlása tökéletes, gyakorlatilag egyenlő a nullával. Így a gumiszerelés elengedhetetlen részét képezi az abroncs megfelelő, és szakszerű centírozása!

A kiegyensúlyozatlanság fajtái

Kiegyensúlyozatlanságnak nevezzük általában a forgórésznek azt az állapotát, amikor a forgástengely és a tömegközépponti (súlyponti) tehetetlenségi főtengelye nem esik egybe.

A kiegyensúlyozatlanság esetei:

  • statikus,
  • „kvázi” statikus,
  • nyomaték,
  • dinamikus.

Vulkanizálás

A használt gumiabroncs sokféleképpen javítható. A legtöbb esetben a javítások megvárhatóak, helyben elkészülnek. Akadnak azonban olyan esetek, melyeknél komolyabb beavakozásra van szükség.

Ilyen esetben a gumiabroncsot vulkanizálni kell.Általában olyan esetekben alkalmazzuk a vulkanizálást, mikor pl.: a gumiabroncs teljes falvastagságon át húzódó repedéseit kell kijavítani.

A használt autógumi vulkanizálása 150°C hőmérsékleten történik, és 0,5-0,8 MPa nyomáson, a vulkanizálás ideje az anyagvastagságtól függ.